Μήλα: Σε πτώση η ευρωπαϊκή παραγωγή – Αστάθεια στις αγορές Ημερομηνία:
Σήμερα 18/8/2025, 13:16 - Εμφανίσεις: 15
Σε μια από τις πιο ασταθείς περιόδους των τελευταίων χρόνων είναι η ευρωπαϊκή αγορά στα μήλα, καθώς η παραγωγή παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, η ζήτηση παρουσιάζει διακυμάνσεις και οι τιμές αγγίζουν ιστορικά ρεκόρ.
Η τελευταία πρόβλεψη της Παγκόσμιας Ένωσης Μήλων και Αχλαδιών (WAPA) για το 2025/26 φέρνει στο φως τις προκλήσεις και τις μεταβολές που διαμορφώνουν την αγορά.
Η συνολική παραγωγή μήλων στην Ε.Ε. εκτιμάται στους 10,46 εκατομμύρια τόνους, ποσοστό κατά 7,5% χαμηλότερο από τον τριετή μέσο όροgoogletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Σύμφωνα με αυτή, η συνολική παραγωγή μήλων στην Ε.Ε. εκτιμάται στους 10,46 εκατομμύρια τόνους, ποσοστό κατά 7,5% χαμηλότερο από τον τριετή μέσο όρο και πολύ κάτω από την ιστορική συγκομιδή του 2018, όταν ξεπεράστηκαν οι 13 εκατομμύρια τόνοι.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της WAPA η ευρωπαϊκή αγορά μήλων είναι σε φάση αναπροσαρμογής.
Οι αυξημένες εισαγωγές πρόκειται να συνεχιστούν, ιδιαίτερα αν οι καιρικές συνθήκες παραμείνουν ασταθείς.
Πάντως, η διατήρηση υψηλών τιμών θα μπορούσε να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για ορισμένους καταναλωτές, ενισχύοντας περαιτέρω τη στροφή προς άλλα φρούτα.
googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Τι προβλέπεται Σύμφωνα με τις προβλέψεις, αυξημένη παραγωγή πρόκειται να έχει η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ολλανδία.
Στον αντίποδα, πτώση της παραγωγής αναμένεται σε Πολωνία, Τουρκία, Ουγγαρία, Ελλάδα και την ευρύτερη νοτιοανατολική Ευρώπη, όπου οι εαρινοί παγετοί έπληξαν καίρια τις καλλιέργειες.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Η λεγόμενη «καλλιέργεια αυλής» στη Γερμανία – παραγωγή για ιδιωτική κατανάλωση – προβλέπεται αυξημένη στους 450.000 τόνους, επηρεάζοντας έμμεσα τη ζήτηση της αγοράς.
Από τα μήλα στα… αβοκάντο Στο συνέδριο Prognosfruit στην Ανζέ της Γαλλίας, η αναλύτρια Ούρσουλα Σόκενμέλε τόνισε ότι υπάρχει «χαμηλός ενθουσιασμός» για τα μήλα στους νέους καταναλωτές.